OptibacProbiotics | Cum avem grija de sistemul nostru imunitar? - OptibacProbiotics
By dana matei

Nu este niciodată un moment bun pentru a va simti rău, dar există întotdeauna un moment bun pentru a vă îngriji sănătatea imunitară. În special, având în vedere dificultățile cu care ne confruntăm în prezent, este mai important ca niciodată să vă asigurați că vă mențineți sănătos.

Imunitatea este esențială – asigurați-vă că vă mențineți sanatos sistemul imunitar

Imaginează-ți acei patogeni care îți invadează corpul, făcându-te să te simți obosit, lent și destul de epuiza. Suna familiar? Cu toții am avut zile nefericite ca acestea și, din păcate, putem sa ne confruntam in continuare cu astfel de situatii. Dar este posibil să interveniți și să vă consolidați sistemul imunitar pentru a lupta împotriva infecției? Vă va ajuta dacă faceți modificări în dieta? Sa incepeți să luați suplimente alimentare?  Daca ati modifica stilul de viață pentru a susține un răspuns imunitar mai puternic? Citiți ghidul nostru, astfel încât să știți care sunt factorii pe care puteți sa-i influențati pentru a vă pregăti cât mai mult posibil sistemul imunitar împotriva virusurilor.

Factorii care vă pot afecta sistemul imunitar

  1. Interactiunea cu cei care sunt deja “purtatori”

Probabil că acest lucru nu este o surpriză, însă intrarea în contact strâns cu persoanele bolnave îți pune sistemul imunitar sub presiune. Multe boli virale sunt infecțioase, ceea ce înseamnă că se vor răspândi cu ușurință de la o persoană la alta. Acest lucru poate apărea prin multe forme de contact, cum ar fi îmbrățișarea, sărutul sau chiar așezarea unul lângă celălalt. Dacă cineva tușește sau strănuta în apropierea dumneavoastra, riscați să-i contactati boala.

Există dovezi care sugerează că expunerea la agenți patogeni într-o formă mai puțin periculoasă, cum ar fi prin mizerie, ne poate îmbunătăți imunitatea. Experții au numit acest efect „ipoteza de igienă”. Vaccinurile funcționează de fapt într-un mod similar – ele ne expun corpul la o formă inertă sau slăbită a unui virus, astfel încât corpul nostru poate construi imunitate naturală față de acesta.

Cu toate acestea, principiul de mai sus nu se aplică problemelor cu care se confruntă lumea în acest moment. Expunerea la COVID-19 nu va crea imunitate față de acesta și este imperativ să evitați contactul cu alții, acolo unde este posibil. Acest lucru este deosebit de important dacă dumneavoastră sau cineva cu care ați fost în contact a prezentat simptome.

  1. Stresul

Stresul este cumulativ; poate afecta imunitatea și s-ar putea transforma în probleme de sănătate mai grave. Prin urmare, este important să fiti conștient de simplele influențe cotidiene care îți provoacă stres, mai ales că cercetările indică faptul că a fi fericit este un mare impuls pentru sistemul imunitar.

Poate fi dificil să nu te simți stresat cu tot ceea ce se întâmplă, dar puteți încerca o serie de activitati care sa va ajute.

Activitățile relaxante, cum ar fi yoga, cititul sau o baie, pot funcționa adesea pentru ameliorarea stresului. Practicarea activitatilor de tip meditație si mindfulness vă poate ajuta, de asemenea, să ramaneti ancorat in momentul prezent și să eliminati anxietatea cu privire la viitor. Găsirea unor lucruri bune în fiecare zi poate încuraja și o atitudine pozitivă. Cercetările au arătat că persoanele care practică gândirea pozitivă au un răspuns imunitar mai puternic, în comparație cu cei care tind să fie mai negativi.

Înțelegem, totuși, că nu este întotdeauna atât de simplu. Acceptați că un anumit nivel de stres este normal în acest moment, ceea ce este important este sa  găsiți lucruri care funcționează pentru dumneavoastra pentru a vă ajuta să vă calmați grijile.

  1. Dieta necorespunzatoare

Cu toții avem zilele noastre super-sănătoase și zilele noastre nu atât de sănătoase, dar dacă zilele in care ne alimentam necorespunzator sunt predominante, atunci aceasta ar putea afecta sistemul imunitar. Menținerea unei diete sănătoase bine structurate poate fi dificilă, dar este timpul să aruncați o privire atenta asupra alimentelor cu care vă hrăniți corpul. Un aport ridicat de zahăr și consumul de alimente procesate și rapide sau „convenabile” pot slăbi, din păcate, sistemul imunitar. Aceste tipuri de alimente hrănesc bacteriile “rele” din intestin și acest lucru creează un mediu intestinal nesănătos. Multe dintre celulele noastre imune se găsesc în intestin și, de aceea, un dezechilibru ar putea afecta răspunsurile sistemului imunitar care rezultă în inflamație în organism.

Putem să ne bucuram în continuare de un tort delicios, dar este vorba despre atingerea unui echilibru. Optati pentru mai multa culoare și varietate în dieta dumneavoastra – acestea sunt #DietGoals! Asigurați-vă că mâncați suficientă proteină, de ex. carne, pește, nuci, semințe și produse lactate, fructe și legume viu colorate care conțin vitamina C, E și beta-caroten – toate aceste vitamine și minerale hrănitoare îți vor spori și vor consolida sistemul imunitar. Acum, cand timpul pare sa fie ceva mai generos cu noi, de ce să nu încercăm niște rețete mai sănătoase?

  1. Alcoolul

Deși este de înțeles că puteti resimti nevoia relaxarii cu ajutorul unui pahar de alcool mai mult  decât în ​​mod obișnuit, trebuie să aveți grijă intrucat utilizarea abuzivă a alcoolului poate duce la scăderea imunității. S-a constatat că alcoolul perturba căile imune în moduri complexe și aparent paradoxale. Aceste perturbări pot afecta capacitatea organismului de a se apăra împotriva infecției, pot contribui la deteriorarea organelor asociata cu consumul de alcool și pot împiedica efectiv recuperarea tesuturilor afectate.

Asadar este recomandata limitarea cantitatii de alcool consumata. Dacă doriți să beți după o zi lungă, luați în considerare să beți un pahar de vin roșu în locul altor de tipuri de alcool, deoarece acesta conține antioxidanți cunoscuți pentru beneficii in favoarea sănătatii și relaxarii organismului.

Iată câteva recomandări utile care vă vor ajuta să vă monitorizați  usor consumul de alcool. Este foarte recomandat ca atât bărbații, cât și femeile să nu bea mai mult de 14 unități de alcool pe săptămână în mod regulat. Acest lucru este posibil prin răspândirea consumului pe parcursul a 3 sau mai multe zile dacă sunteți cineva care tinde să bea mai mult de 14 unități pe săptămână. Dacă sunteți hotărât să reduceți consumul de alcool, încercați să aveți mai multe zile fără băutură în fiecare săptămână și aveți garanția de a observa o schimbare!

  1. Fumatul

Pe lângă efectele negative multiple ale fumatului, cercetările sugerează că fumatul slăbește și sistemul imunitar. Există elemente nocive în țigări care pot duce la formarea radicalilor liberi în organism, care pot afecta negativ funcția imunitară. Se crede că fumatul poate afecta și sănătatea microbiomului intestinal. Dacă sunteți fumător, cea mai bună recomandare este să renunțați la fumat! Dacă aceasta este o provocare prea mare, încercați să schimbați țigările pentru o alternativă mai puțin dăunătoare cum ar fi țigarile electronice și lucrați treptat pentru a renunța la fumat în acest fel.

  1. Lipsa somnului

Cu toate că în prezent pot fi multe lucruri care vă mențin treaz noaptea, este vital să dormiti suficient. O serie de studii au arătat că privarea de somn reduce numărul de celule T (celule imunitare)  in timp ce citokinele antiinflamatorii cresc, perturbând și slăbind răspunsul nostru imunitar. Aceasta crește probabilitatea de a prinde o răceala obișnuite sau alte infecții.

Cum îți poți îmbunătăți calitatea somnului? Încercați să vă reduceți consumul de cofeină și luați în considerare organizarea sarcinilor de seară prin crearea unei liste; acest lucru vă poate ajuta să nu vă mai simțiți copleșiți in fata atator angajamente.

O rutină pozitivă înainte de culcare vă poate ajuta să beneficiate de un somn bun: încercați o baie calda, ascultați muzică relaxantă, sorbiți o ceașcă de ceai de mușețel sau citiți o carte captivanta. De asemenea, este bine să vă mențineți dormitorul ordonat și organizat, creând un mediu plăcut pentru somn. În cele din urmă, încercați să dormiți cu o mască pentru ochi și cu dopuri de urechi, pentru a inlatura elementele care vă pot perturba somnul.

  1. Lipsa de miscare

Deși tipurile și cantitatea de exerciții în care ne putem implica momentan sunt limitate, este important să rămânem activi. Cercetările sugerează că includerea a doar 20 de minute de exerciții zilnice în rutina zilnica s-a dovedit a imbunatati raspunsurile sistemului imunitar. Chiar daca accesul la salile de sport este in aceasta perioada restrictionat, exista o mulțime de modalități de a face antrenamentele acasă distractive și pline de satisfacții.

O mulțime de profesioniști desfășoară sesiuni online pe care le puteți urmări de acasă. În plus, există videoclipuri interminabile de antrenament disponibile pe YouTube pentru orice parte a corpului pe care doriți să vă concentrați.

Dacă nu aveți acces la aparatele cu care lucrati in mod obișnuit, există modalități ușoare de substituire cu lucrurile pe care le aveți acasă. De exemplu, dacă aveți nevoie de anumite greutăți, alimente la cutie, sticle de băutură umplute cu apă (sau nisip dacă aveți nevoie de ele mai grele) sau chiar cutiile de detergent. Scaunele și scările sunt o alternativă excelentă pentru exerciții de tonifiere, exercitii pentru triceps sau de tip step-up.

Nu uitați că treburile casnice sunt de asemenea un exercițiu minunat! Dacă vă gândiți să faceți din asta o prioritate, este ușor să adăugați mai multe exerciții în rutina de zi cu zi – fiți creativi!

  1. Izolarea

Acest lucru afectează oamenii de pe intregul glob în acest moment. Distanțarea socială și izolarea de sine sunt incredibil de importante și necesare, dar au facut ca mulți dintre noi să experimenteze singurătatea, o starea de spirit negativa și anxietate.

Este greu  sa ramai pozitiv când poți fi separat de cei dragi, dar pastrarea unei legaturi cu ceilalti  este benefica nu numai pentru o stare de bine mentală, ci și pentru imunitatea noastră. Studiile au sugerat că persoanele care au o legătură sănătoasă cu prietenii și / sau familia au un sistem imunitar mai puternic, în comparație cu cei care experimentează emoții legate de izolare.

Deși nu putem ieși și să ne întâlnim cu prietenii și familia, avem norocul să trăim într-o lume în care ne putem conecta unii cu altii  mai ușor ca niciodată. Iată câteva moduri în care putem ramane “aproape” de cei dragi, chiar și de departe:

Comunicari online in timpul pauzei de prânz – sincronizează-ți orele de prânz și cheamă-ți prietenii și colegii la socializare. Va fi ca și cum nu ai părăsit niciodată biroul!

Apeluri video – dacă nu puteti ieși să faceti lucruri distractive, aduceti lucrurile distractive la dumneavoastra acasa! Încercați să faceți miscare impreuna cu prietenii și familia prin apeluri video sau să organizati o petrecere virtuală.

Nopți lungi de filme – există o nouă extensie Google Chrome numită Netflix Party, care vă permite să vizionați filme și emisiuni TV în același timp cu alti oameni. Are chiar și o funcție de chat, astfel încât să poți impartasi experiente in timp real.

Există, de asemenea, diverse organizații disponibile online care vă pot ajuta să vă reconectați cu alte persoane asau să întâlniți oameni noi.

  1. Relații nesănătoase

Fie că este vorba despre o relație romantică sau de prietenie, ascultați-vă instinctul! Relațiile nesănătoase sau toxice îți pot afecta sistemul imunitar. Începeți prin a reflecta asupra companiei pe care o păstrați în viața voastră. Întrebati-va: scot la iveala cele mai bune lucruri din mine? Adaugă valoare vieții mele? Exista implicare de ambele parti? Este într-adevăr important să te înconjori de oameni pozitivi, cu gânduri similare, care doresc cu adevărat ce este mai bun pentru tine. Un studiu a arătat că emoțiile pozitive reciproce au fost asociate cu persoane care suferă mai puțin de răceli și / sau infecții.

Write a comment