OptibacProbiotics | Mituri Despre Probiotice - OptibacProbiotics

Probiotic
Myths
…BUSTED

Mitul invelisului enteric:

"Probioticele necesită un înveliș enteric pentru a ajunge la intestin"

Cercetarea spune:

Niciuna dintre cele 10 cele mai cercetate probiotice din lume nu necesită înveliș enteric pentru a supraviețui acidității stomacului.

Mitul alimentelor:

"Puteți obține toate probioticele de care aveți nevoie din dieta dumneavoastră"

Cercetarea spune:

În timp ce alimentele fermentate, cum ar fi kefirul sau iaurtul, sunt bune pentru dumneavoastră, ele nu pot oferi beneficii specifice pentru sănătate, precum un supliment probiotic. Pentru a avea grijă de microbiota intestinală, este util să creșteți consumul de probiotice și prebiotice pentru a stimula numărul total de bacterii prietenoase și pentru a scădea excesul de zahăr și alcool care acționează negativ asupra echilibrului microbian.

Mitul cercetării:

"Toate studiile probiotice sunt de o importanță egală"

Cercetarea spune:

Există multe tipuri diferite de cercetare - de la cercetarea simplă într- o eprubeta, într-un laborator (cunoscută sub numele de cercetare in-vitro), la o cercetare mai cuprinzătoare într-o clinică unde subiectii umani primesc probiotic sau un placebo, iar simptomele lor sunt măsurate în câteva săptămâni sau luni. Toate acestea au standarde și caracteristici diferite, așadar trebuie să fim circumspecți la expresii precum „cel mai bun” sau „dovedit”, când se vorbește despre studii.

Mitul antibioticelor:

"Nu luați probiotice în timp ce utilizați antibiotice"

Cercetarea spune:

Probioticele pot sprijini sănătatea intestinală și pot ajuta la prevenirea efectelor secundare asociate cu antibioticele, cum ar fi diareea sau aftele. Probioticele sunt bacterii (în afară de S. boulardii), fiind susceptibile la a fi ucise de antibiotice. Pentru o lungă perioadă de timp a fost considerată o risipă de bani să iei probiotice în timp ce ești pe antibiotice, totuși, așa cum s-a menționat în miturile anterioare, s-a demonstrat că unele tulpini, de ex. L. rhamnosus Rosell-11 și L. acidophilus Rosell-52, sunt capabile să supraviețuiască până ajung în intestin, chiar dacă sunt luate în același timp cu antibioticele.

Mitul tulpinii:

"L.acidophilus este o tulpină de probiotice"

Cercetarea spune:

Clasificarea este foarte importantă în determinarea caracteristicilor probioticelor. "Bacterie" sau "fung" reprezinta regnul de organisme, asa cum omul face parte din regnul animal. Bacteriile pot fi separate în diferite grupuri bazate pe însușiri similare, în funcție de clasă, ordine și familie.

Mitul supraviețuirii:

"Probioticele necesită un înveliș enteric pentru a ajunge la intestin"

Cercetarea spune:

Niciuna dintre cele 10 cele mai cercetate probiotice din lume nu necesită înveliș enteric pentru a supraviețui acidității stomacului. În publicațiile clinice, există rareori mențiuni despre tehnici de lux cum ar fi acoperirea enterică. În loc să ne concentrăm pe natura capsulei sau mecanismul de livrare, este mai bine să ne axăm pe calitatea tulpinilor și să le alegem pe acelea care au demonstrat că pot ajunge la intestin întregi.

Mitul cantității tulpinilor:

"Cu cât mai multe tulpini, cu atât mai bine"

Cercetarea spune:

Depinde de condiție. Datorită naturii diverse a microflorei intestinale, se poate presupune că un probiotic ce conține multe tulpini diferite este mai eficient. Totuși, cercetarea nu susține această teorie. Numeroase studii clinice au arătat că atât probioticele cu o singură tulpină, cât și cele cu două tulpini, au beneficii pentru sănătate. De exemplu, probioticul cel mai cercetat pentru diaree, S. boulardii, este o singură tulpină.

Mitul probioticului universal:

"Toate probioticele fac același lucru"

Cercetarea spune:

Probioticele diferite fac lucruri diferite. Într-o stare sănătoasă există o mare diversitate de microorganisme în corpul nostru. Există asemănări între unele microorganisme, dar și diferențe subtile și adesea semnificative în ceea ce privește modul în care acestea contribuie la diferite aspecte ale sănătății noastre. Studiile clinice arată că L. rhamnosus Rosell-11 susține sănătatea intestinului, însă cercetările arată că L. rhamnosus GR-1® susține sănătatea vaginală.

Mitul miliardelor:

"Cu cât sunt mai multe miliarde de bacterii, cu atât mai bine"

Cercetarea spune:

Calitatea tulpinii este mult mai importantă decât cantitatea. Deși suntem adesea bombardați de mesaje de genul "mai mult înseamnă mai bine", atunci când vine vorba de probiotice calitatea este primul lucru de luat în calcul, înaintea numărului de miliarde. Nu are rost să luăm un probiotic puternic dacă acesta nu poate supraviețui la temperatura camerei sau rezista acidității din stomac.

Mitul frigiderului:

"Cele mai bune probiotice sunt cele păstrate în frigider"

Cercetarea spune:

Dintre cele 10 cele mai cercetate suplimente probiotice din lume, doar unul necesită refrigerare. În timp ce unele probiotice bune pot fi păstrate în frigider, această metodă de stocare nu implică o calitate superioară. Refrigerarea este o cerință mai rară în zilele noastre, ea fiind înlocuită de tehnici noi, liofilizare, sau de descoperirea unor tulpini care sunt în mod natural mai robuste în interior.