OptibacProbiotics | Recomandari pentru ingrijirea personala - OptibacProbiotics
By dana matei

Trăim în vremuri noi și ciudate de la izbucnirea virsului Covid-19. Devine mai important ca niciodată să rămânem sanatosi, să ne îngrijim de noi și de cei din jurul nostru. Aceasta include tendința către nevoile noastre sociale și spirituale, precum și îngrijirea unei stari de bine atat fizice cat și emoționale.

Desi unii dintre noi inca mai lucram de acasa, există încă modalități de conectare cu cei dragi, colegi și comunitate. Iar împărtășirea lucrurilor care au funcționat pentru noi a fost un prilej  bun pentru a începe. Mai ales prin conectarea cu atât de mulți experți în wellness la îndemână!

Deci, ce este îngrijirea de sine?

Acest lucru poate părea o întrebare evidentă de pus. Dar adevărul este că va însemna lucruri diferite pentru oameni diferiți. O îngrijire eficientă de sine va varia în funcție de gusturile, interesele, personalitatea și nevoile dvs.

Și circumstanță. Unii dintre noi ne aflăm într-o izolare literala, în timp ce alții, de bine de rău, sunt înconjurați de familie! Există cei care lucrează de acasă alternand intre sarcinile impuse de job si îngrijirea copiilor, iar alții care s-au trezit brusc cu mult mai mult timp liber decât își doresc. Și pentru fiecare persoană care are spațiu să se “desfasoare”, va fi cineva care se simte foarte “restrictionat”.

Din fericire, echipa noastră a venit cu câteva sugestii care pot fi adaptate pentru aproape orice situație. Toate sunt concepute pentru a ne ajuta să trecem prin acest timp care ne pune la incercare. Am împărtășit aici propriile noastre practici de zi cu zi- tot ce trebuie să faceți este să alegeți ce vi se potriveste din elementele esentiale!

Odihniți-vă, relaxați-vă și digerați

Trebuie să activăm sistemul nervos parasimpatic, adesea denumit „modul de odihnă și digerare”. În acest mod sistemul nostru nervos se relaxează, scăzând tensiunea arterială și promovând o digestie mai bună.

  1. Pentru mulți dintre noi, această perioadă este o oportunitate de odihnă. Acest lucru ne va ajuta să rămânem bine. Mergeti la culcare un pic mai devreme, dormiti puțin mai mult, dormiti dupa-amiaza când simtiti nevoia. Păstrați o rutina a mersului la culcare și încercați să obțineți cât mai multă lumină naturală dimineața.
  2. Iar pentru unii dintre noi, confortul contactului fizic va fi minim în următoarele săptămâni. Dacă ești tu (și chiar dacă nu), masajul de sine poate avea un efect extrem de relaxant și calmant. Puteti allege un amestec de ulei Ayurvedic după o baie sau duș pentru a masa picioarele, picioarele și brațele spre inimă, apoi, într-o mișcare în sensul acelor de ceasornic, stomacul și, în sfârșit, gâtul și umerii. Tehnica ajută la stimularea sistemului imunitar, ajutând drenajul limfatic și scăderea încărcării toxice.
  3. 70% din imunitatea noastră se află în intestin! Mâncarea colorată (multefructe proaspete și legume), hidratarea și momentele de relaxare inseamna o mai bună sănătate intestinală și va stimula imunitatea.

Ritual și rutină

Când lumea noastră devine incerta, capata sens faptul ca normalitatea unei  rutine și reasigurarea ritualurilor sunt chiar mai reconfortante decât de obicei. Puteți găsi sfaturi pentru crearea unei rutine de dimineață în familie.

  1. Conturarea unei structuri pentru fiecare zi este un punct de start foarte bun. Putem o alarmă pe telefon pentru a ne aminti  orele de prânz și orele de muncă!
  2. Dacă încercați să lucrați de acasă, gândiți-vă la modul în care vă puteți delimita spatiul de lucru de spațiul relaxant al casei, chiar dacă aceasta presupune doar punerea laptop-ului de o parte in momentul incheierii sarcinilor legate de serviciu.
  3. Putem găsi puterea interioară rostind in fiecare zi afirmații care sa ne motiveze. Va puteti crea propriul borcan cu ganduri pozitive din care sa extrageti in fiecare dimineata un mesaj de “incurajare” !

Mintea, trupul și sufletul

Îngrijirea de sine este o practică holistică, care implică tendința de a ne indrepta către noi înșine și este un proces care presupune la fel de mult mentalitate, cât si acțiune.

  1. Desi stim cu totii ca este un lucru greu de acceptat, există și loc pentru oportunități de creștere? Putem găsi un aspect pozitiv in toata aceasta situatie? Modul în care decizi să „ încadrezi ”ceea ce se întâmplă, îți va determina experiența, asadar ni se ofera darul timpului pentru a invata ceva nou din fiecare experienta.
  2. Recunoștințele zilnice au devenit un element esential in trecerea prin aceasta experienta. Sunt recunoscător pentru ca sunt în siguranță, sunt recunoscător pentru ca sunt bine, sunt recunoscător pentru casa mea. Oricât de neinsemnate, încercați să le notati – acest lucru poate deveni un ritual în sine.
  3. Ne îngrijim de noi îngrijindu-i și susținându-i pe ceilalți. Indiferent dacă acorzi suport unui vecin mai în vârstă, te înscrii ca voluntar NHS sau pur și simplu ești un bun prieten, te simți mai bine când știi că poti fi de ajutor.
  4. Meditați, chiar dacă sunteți la inceput pe acest drum. Chiar daca sunteti sceptici la inceput, veti vedea pe parcurs beneficiile unui astfel de ritual.
  5. Și zâmbește! Chiar dacă nu simțiți asta, s-a arătat că zâmbetul îți modifica starea de spirit.

Miscare terapeutica

Este atât de important să ne menținem corpul în mișcare, mai ales atunci când ne-am putea simți restricționati în alte moduri.

  1. Întinde, flexează și dansează! Danseaza pe muzica preferata si te vei simti eliberat, relaxat si mult mai vesel .
  2. Orientările guvernamentale afirmă că putem părăsi casa pentru a face o formă de exercițiu pe zi. Dacă puteți, folosiți-l! Indiferent dacă mergeți, alergați sau mergeți cu bicicleta vă veți simți mai bine pentru că ați fost afară, mai ales dacă veți putea găsi un spațiu verde pentru a va bucura de natura.
  3. Yoga vine din nou în legătură cu îngrijirea de sine și asta pentru că funcționează, ajutându-ne să ne conectăm cu respirația noastră și să calmăm sistemul nervos. Puteti opta pentru cursuri online, iar acum există o mulțime de clase gratuite pe Instagram și YouTube.

Apelează la simțurile tale

Aproape tot ceea ce experimentăm este filtrat prin  cele cinci simțuri incredibile care, în momentele de stres, pot fi de asemenea folosite ca instrumente care să ne ajute să rămânem “ ancorati” și prezenți.

  1. Terapia cu uleiuri esentiale, folosind un difuzor constant, ajuta la mentinerea unei stari de echilibru emotional. Indiferent de preferintele personale- rozmarinul, bergamota, lavanda, ylang ylang – veti crea o atmosfera placuta senzorial de care va puteti bucura intreaga zi.
  2. Puteți cumpăra flori de sezon în această perioadă a anului – culoarea și parfumul lor pot fi atât de înălțătoare. Așa cum este de asemenea si ingrijirea plantelor din casa, atat cele vechi cat și noi.
  3. Mulți oameni profită de această ocazie pentru a încerca rețete noi. Puteti descoperi acum talente nebanuite si ii puteti surprinde pe cei dragi din familie cu surprize delicioase
  4. Treziti-va simțurile, ascultati muzică!

Găsiți conexiuni (… și stabiliti când le dezactivați)

Capacitatea noastră de a păstra legătura în ciuda distanței va fi esențială pentru modul în care experimentăm aceasta perioad – cu cât suntem mai conectați, cu atât vom face față mai bine.

  1. Mențineți legătura cu prietenii, familia și colegii prin apeluri video. Încercați să stabiliți un check-in săptămânal sau zilnic pentru momente de relaxare si socializare.
  2. Și dacă încercați să păstrați legătura cu cineva care nu detine un telefon inteligent, poate că aceasta este șansa dvs. de a pune pixul pe hârtie. La urma urmei, nimic nu arată că îți pasă mai mult decât o scrisoare scrisă de mână.
  3. Deși suntem în blocaj, în unele moduri suntem mai bine conectați ca niciodată. Și este minunat, până când este prea mult. Uneori, trebuie să știm când trebuie sa spunem “stop”, sa ne relaxam si sa ne acordam timp de gandire la vremurile fericite care vor veni .

Oamenii vorbesc adesea despre practicarea îngrijirii de sine. Este important sa ne amintim  faptul că îngrijirea de sine este mai degraba  ceva de practicat, decât perfect. Pana la urma, nu ne dorim ca ceea ce este menit să-ți ofere confort să fie resimțit ca o corvoadă. În cele din urmă, îngrijirea de sine este despre te reindragosti de tine și a te indrepta catre nevoile tale, așa că nu uitati să fiți amabili și să faceți lucrurile care te fac sa te simti bine.

Dacă acest articol vi s-a părut util, vă rugăm să îl împărtășiți cu cei dragi  pe rețelele de socializare și să luați legătura pentru a ne anunța ce funcționează pentru dumneavoastra. – ne-ar plăcea să adăugăm ideile voastre pe listă! Altfel, rămaneti bine și aveti  grijă de voi.

Write a comment